راهنمای خرید

بهترین مداد مناسب کنکور

بهترین مداد مناسب کنکور

روز کنکور برای همه‌ی ما روزی سرنوشت‌ساز است. در این روز ماه‌ها درس خواندن و تلاش بی‌وقفه به ثمر می‌نشیند. فراهم کردن وسایل لازم، یکی از مهم‌ترین توصیه‌هاست که برای این روز به دانش‌آموزان و دانش‌جویان می‌شود. مهم‌ترین دغدغه در این روز، انتخاب بهترین مداد مناسب کنکور است. شاید در آزمون‌های دوره‌ای تجربیاتی در این رابطه کسب کرده باشید اما بد نیست این مطلب را نیز بخوانید تا اطلاعاتتان تکمیل شود.

ویژگی‌های مداد مناسب کنکور

  • نوک مداد: نوک مداد، مهم‌ترین ویژگی آن است. نوک مدادها بر اساس درجه سختی و نرمی دسته‌بندی می‌شوند. برای کنکور، بهتر است از مدادهایی با نوک نرم استفاده شود. نوک نرم، به راحتی بر روی کاغذ می‌لغزد و نوشتن را آسان‌تر می‌کند. همچنین، احتمال شکستن نوک مداد نرم کمتر است.
  • بدنه مداد: بدنه مداد نیز باید راحت در دست قرار بگیرد. مدادهای گرد، معمولا در دست لیز می‌خورند و نگه داشتنشان نیازمند وارد کردن فشار بیشتر با انگشتان است. بهتر است از مدادهایی با بدنه چندوجهی (معمولا شش یا هشت ضلعی) استفاده شود. این نوع مدادها، در دست بهتر قرار می‌گیرند و احتمال لیز خوردن آنها کمتر است.
  • قطر مداد: قطر مداد نیز باید مناسب باشد. مدادهای خیلی نازک، ممکن است در دست راحت نباشند و نوشتن با آنها خسته‌کننده باشد. مدادهای خیلی ضخیم نیز ممکن است دست را خسته کنند. بهتر است از مدادهایی با قطر متوسط استفاده شود.

بهترین مداد مناسب کنکور

مداد نوک نرم

این اولین و معروف ترین نکته در مورد نوک مداد مناسب برای امتحان است. درجه سختی و نرمی نوک مداد با علائم H و B تشخیص داده می شود. H مخفف سختی و B مخفف نرمی است. درجه این سختی و نرمی نیز با عدد قرار داده شده در کنار هر علامت اختصاری توضیح داده می شود.

بر این اساس، هر چه عدد کنار H بیشتر باشد، درجه سختی نوک مداد بیشتر می شود و هر چه عدد کنار B بیشتر باشد، مداد نرمتر می شود. مداد HB برای نوشتن استفاده می شود که نرمی و سختی متوسطی دارد. برخی معتقدند این مداد برای کنکور مناسب است. اما برخی دیگر استفاده از مدادهای گروه B مانند B2 را برای کنکور توصیه می کنند.

مداد چند وجهی

در نظر داشته باشید که در روز امتحان باید حدود 4 ساعت مداد را در دست بگیرید. بنابراین باید چیزی را انتخاب کنید که در دست گرفتن آسان باشد. مداد های گرد معمولاً در دست می لغزند و برای نگه داشتن آنها به فشار انگشت بیشتری نیاز دارند.

برای امتحان بهتر است مدادی تهیه کنید که دارای بدنه چندگانه (معمولاً شش ضلعی یا هشت ضلعی) باشد. البته دقت کنید که گوشه های این چند وجهی در مداد تیز نباشد و دارای انحنای مناسب باشد.

مداد با قطر مناسب

برخی از مدادها، به خصوص مدادهای فانتزی، بدنه ای بلندتر از استاندارد، کوتاه و یا برعکس دارند. هیچ یک از این انواع برای روز امتحان مناسب نیستند زیرا خیلی سریع دست را خسته می کنند. در ضمن در مداد های فانتزی معمولا درجه سختی و نرمی مشخص نیست و شاید نوک مداد برای تست مناسب نباشد.

مدادی که به راحتی پاک می شود

هسته برخی از مدادها از ماده ای ساخته شده است که به راحتی با پاک کن جدا نمی شود و آثاری از خود به جای می گذارد و یا برای از بین بردن آنها باید فشار زیادی وارد کرد که حتی ممکن است کاغذ را پاره کند.

قلم مربوطه برای امتحان باید خیلی راحت پاک شود زیرا بیش از یک پاسخنامه در دسترس ندارید.

بهترین مداد مناسب کنکور

مداد نوک پهن

عرض کادرهای پاسخنامه چند میلی متر است. برای اینکه پاسخ شما در سیستم خوانده شود باید فیلد مربوط به گزینه کاملا پر شود. اگر مدادی را انتخاب کنید که نوک تیز داشته باشد یا از اتود استفاده کنید، در حالی که باید زمان بیشتری را برای پر کردن خانه صرف کنید، کاغذ نیز در معرض آسیب است.

همچنین اگر تیک گزینه را بردارید، پاسخ حذف شده ممکن است در لیست باقی بماند که گاهی باعث خطای خواندن سیستم می شود.

آشنایی با مداد تست زنی

استفاده از مداد با ویژگی هایی که در بالا ذکر شد می تواند تا حد زیادی از اضطراب و نگرانی کنکور بکاهد، اما اگر مدادی برای تست زنی طراحی و ساخته شده باشد، آن را انتخاب نمی کنید؟

تولیدکنندگان حرفه ای لوازم التحریر همیشه به نیاز مصرف کنندگان توجه دارند، به همین دلیل مداد تست با ویژگی های متفاوتی نسبت به مداد های معمولی تولید می شود که می توانید برای تست از آن استفاده کنید. حالا بیایید ببینیم این ویژگی ها چیست:

عرض نوک 2 تا 3 میلی متر

مهمترین ویژگی یک مداد مناسب برای کنکور این است که می توان با آن در کمترین زمان ممکن کادر پاسخگویی را پر کرد. نوک مداد تست به اندازه ی جعبه پاسخ است و با یک حرکت آن را پر می کند.

سطح نرمی B2

نرمی نوک یک مداد ورودی مناسب باید به حدی باشد که بدون فشار زیاد، علامت پررنگی از خود به جای بگذارد. مداد B2 دارای درجه نرمی مناسبی است که معمولاً برای آزمایش مناسب است. (اگر نرمی بیشتر از این باشد، علامت مداد پخش می شود.)

ساختار اتود

دلیل اینکه بسیاری از مردم اتود را به مداد ترجیح می دهند این است که تمدید آن آسان است و نیازی به مداد تراش ندارد. قطعا این ویژگی در کنکور بسیار کاربردی است اما قبلا گفتیم اتودهای معمولی به دلیل ریز بودن نوک برای این منظور مناسب نیستند.

قلم تست گرچه دارای نوک پهن و نرمی مناسبی است اما از ساختار اتود بهره می برد و نوک آن به راحتی تجدید می شود.

بدنه استاندارد

بدنه قلم تست دارای طول و قطر مناسبی است و به راحتی می توانید ساعت ها با آن کار کنید. همچنین از نوعی پلاستیک مرغوب ساخته شده است که اصطکاک خوبی دارد و در دست نمی لغزد.

پاک کن

در انتهای قلم تست، مانند بسیاری از انواع اتودهای دیگر، یک پاک کن کوچک وجود دارد که می توانید از آن برای پاک کردن سریع تست های خطاکار استفاده کنید.

نتیجه گیری

با ویژگی های یک مداد مناسب برای کنکور آشنا شده ایم. مداد تست نیز دارای تمامی ویژگی هایی است که یک مداد امتحانی مناسب باید داشته باشد. این نوع مداد معمولا با یک ست نوک زاپاس به فروش می رسد.

فراموش نکنید که مداد یکی از وسایل ضروری برای امتحان است و باید یک پاک کن و مداد تراش مناسب نیز به همراه داشته باشید. اگر تجربه ای در مورد آزمون یا امتحان دارید، لطفاً آنها را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. در پایان برای شما دانش آموزان عزیز آرزوی موفقیت داریم.

1 دیدگاه در “بهترین مداد مناسب کنکور

  1. *** گفت:

    عالی بود من تهیه کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *